Naar de aanleiding van dit project ben ik samen met mijn klasgenoot op bezoek gegaan bij Mardoe Painter. Van te voren kregen we de keuze uit vele kunstenaars die deel namen aan dit project. Het werk van Mardoe Painter viel mij meteen op. Ze werkte niet volgens een vast patroon en haar kunstwerken kwamen erg impulsief over. De materialen die ze had gebruikt verschilden per werk. Wat mij het meeste opviel was dat ze veel met touw en reliëf werkte, waardoor tweedimensionale werken toch een soort van driedimensionaal effect kregen.
Tijdens het bezoek aan Mardoe Painter kregen mijn klasgenoot en ik de gelegenheid om vragen te stellen aan de kunstenares en vertelde ze ons over haar werk. Wat mij erg intrigeerde waren de lijnen die in al haar werken met elkaar verbonden waren. Alles wat je zag was verbonden aan iets anders, soms was die verbinding een denkbeeldige lijn, soms was deze verbinding letterlijk zichtbaar door middel van vloeiende lijnen. In mijn eigen werk heb ik geprobeerd om dit terug te laten komen. Alle lijnen sluiten op elkaar aan, zichtbaar of niet zichtbaar.
Wat ik ook erg interessant vond was de manier hoe Mardoe Painter omging met reliëf in haar werken. Een voorbeeld hiervan is hoe ze tekeningen maakt door met naalden gaatjes te prikken in foto’s en druk uit te oefenen op kraspennen, waardoor de lijnen aan de lege kant van het papier zichtbaar werden. Dit sluit mooi aan op het idee van een tekening dat ondanks dat er lege plekken overblijven toch helemaal verbonden is tot een geheel.
Mijn klasgenoot en ik mochten zelf ook ervaren hoe Mardoe Painter normaal gesproken te werk gaat. Ik kwam erachter dat het proces inderdaad heel spontaan verloopt. We kregen een vel papier met daarop een voorstelling geprint.  Het papier was sterk en door middel van verschillende soorten en maten naalden en de achterkant van zwaardere kraspennen vertolkten we de tekeningen op onze eigen manier naar de lege achterkant van het papier.
In mijn eigen werk ben ik iets anders te werk gegaan. Ik heb mijn persoonlijke stijl gecombineerd met het werk van Mardoe Painter. Vooral het touw dat zij in sommige van haar werken had gebruikt vond ik mooi, dit heb ik gebruikt in mijn werk om zo een verbintenis tussen het geheel te vormen en alle lijnen aan elkaar door te laten vloeien.
Ook het reliëf heb ik op mijn eigen manier terug gebracht door spijkers te gebruiken en zo het touw niet plat op mijn werk neer te leggen.